Mastercard розробив калькулятор вуглецевого сліду

Mastercard у співпраці зі шведським фінтех-стартапом Docomony запустив калькулятор, який підраховує вуглецевий слід від кожної безконтактної операції. Ця програма допоможе підвищити обізнаність користувачів щодо впливу їхніх закупівель на стан світової екології. Банки можуть встановити такий вуглецевий калькулятор хоч сьогодні, використавши АРІ, що тепер доступні на Mastercard Developers.
За статистикою Mastercard, понад половину опитаних людей (58%) турбує те, як їхні дії впливають на довкілля, а 54% прагнуть зменшити вуглецевий слід, який іде за ними. Калькулятор допомагає відстежувати вплив кожної купівлі на екологію.
Програма дозволяє покупцям визначати обсяги викидів CO₂ з кожної їхньої покупки за різними напрямками витрат. Також калькулятор через прості співвідношення відбиває негативний вплив людської діяльності на природу. Наприклад, порівнює рівень вуглецевого сліду, залишеного однією людиною, з кількістю дерев, що потрібні для вбирання такої кількості CO₂. За розрахунки відповідають незалежні експерти з Åland Index.
На практиці це працюватиме так: користувач за день зробив покупки в магазині одягу та продуктовому, заправив машину та пообідав у ресторані. Увечері він може побачити в калькуляторі скільки CO₂ викинуто за день, та яка категорія витрат завдає найбільшої шкоди навколишньому середовищу. Візуально розширення нагадує трекер активності, як в смартгодинниках.
Марк Барнетт – президент Mastercard Europe – акцентує на важливості цього розширення в сучасних умовах: «Сьогодні бізнес має усвідомлювати свою роль у захисті планети. Не лише тому, що це важливо для користувачів, а передусім тому, що це правильний вчинок. Зрештою, ми всі живемо на цій планеті, і тому несемо колективну відповідальність за прийняття відповідних заходів. З початком пандемії екологічні проблеми стрімко загострилися, тому наші зусилля у їх вирішенні мають також примножитися. Ми продовжуємо пошук інноваційних шляхів того, як ми як компанія можемо допомогти планеті. Ми також активно ділимося нашими ідеями з ширшою спільнотою, заохочуючи інших робити важливі кроки разом із нами».
Калькулятор вуглецевого сліду є одним зі складників глобальної ініціативи Mastercard Priceless Planet Coalition, мета якої – посадити за 5 років 100 мільйонів дерев по всьому світу. Покупці можуть також долучитися до цього проєкту: конвертувати бонуси від покупок у реальні зміни навколишнього середовища на краще, або ж вкласти гроші на висадження дерев через програми лояльності обраного ними банку.
До цієї ініціативи вже доєдналися близько 50 компаній світу, а кількість залучених продовжує рости.
До речі, калькулятор не єдиний екологічно орієнтований продукт Mastercard, платіжна система також випускає картки із переробленої сировини замість використання нового пластику. У далекосяжних планах компанії – дійти до нульових викидів до 2050 року, випустити «зелені» облігації на 600 мільйонів доларів та створити комплекс нових заходів задля сталого розвитку.