Україна показала найбільший ріст e-commerce серед країн Центрально-Східної Європи

Загальний обсяг ринку електронної комерції України у 2020 році виріс на 41% та склав $4 млрд. Це найкращий результат серед країн Центрально-Східної Європи. Друге і третє місця посіли Польща та Чехія, де показники розвитку е-продажів виросли на 37% та 29% відповідно.
Про це повідомляє дослідження Soul Partners, Baker Tilly Україна та Aequo за підтримки USAID «Конкурентоспроможна економіка України».
На сьогодні доля електронної комерції в Україні складає 8,8% від загального обсягу роздрібної торгівлі. Найрозвинутішими галузями e-commerce є електроніка та одяг. Проте категорію електроніки поступово витісняють інші сегменти. Так, з 2016 року обсяг електронної комерції у секторі одягу виріс на 26% та сягнув $291 млрд. У роздрібній торгівлі одягом частка е-комерції склала 6,8%, а середній чек був $24-31.
Онлайн-торгівля продовольчими товарами у 2020 році склала $150 млн. Це відносно нова галузь e-commerce, проте, як і онлайн-продаж ліків, має найбільший потенціал до зростання.
Також у дослідженні помітний тренд на перехід від купівель в окремих онлайн-магазинах до шопінгу в маркетплейсах. У 2020 році тільки 37% покупок припадали на спеціалізовані платформи з онлайн-продажів, більшість українців – 63% – надавали перевагу купівлі товарів через маркетплейси. Найпопулярнішими з них є Rozetka, Prom, Allo, Bigl та Epicentr. Українці почали користуватися прямою доставкою цих сервісів, тож маркетплейси впроваджують все нові додаткові послуги: власних логістичних операторів та платіжні системи.
У дослідженні зазначається, що загалом за останні 5 років ринок електронної комерції виріс у 3 рази, а в прогнозі на наступні 5 років вказаний ріст ще у 2 рази.